跳至主要內容

撳機之解說(Part 1)

上星期四個遊戲係咪好好玩呢?遊戲背後,其實都係想糾正大家一些營養的誤解,唔好墮入陷井啫~

由於我知部份的網誌讀者是沒有上Facebook的,所以讓我再將問題及答案再說一遍吧!當日問了5條問題,問題及正確答案如下:

1) 以100克(未熟)計算,以下哪種食物所含膽固醇量最高?
A)鵪鶉蛋 B) 鮑魚 C) 墨魚 D) 豬腰

2) 以下哪種食物的升糖指數最高?
A)海綿蛋糕 B) 全麥包C) 即食麵 D) 70% 黑朱古力

3) 哪一種酒的熱量最低?
A)伏特加 B) 紅酒 C) 啤酒 D)日本清酒

4) 以下哪一種食油的單元不飽和脂肪最少?
A)芥花籽油 B) 花生油 C) 豬油 D) 粟米油

5)要減去一磅體重,需減多少卡路里?
A)3500 B) 2500 C)4000 D) 1500

第一題的解說~

其實有D答案是不可能解說的,因為是Fact,好似第一條就係明顯的無得解問題,答案點解係鵪鶉蛋,鬼叫佢輕咩,咁100克,咪好多粒囉,1粒成76毫克膽固醇架,而100克就有11粒,所以個答案咪咁囉!但係大家要記住,咁嘅結果,唔係代表佢真係好高膽固醇,只係份量問題,同埋亦想告知大家一個事實,有時用100克去表示唔同食物嘅營養素時,係唔係好合用架,因為食物的水份會好影響重量,而且都好視乎你確實的進食份量。


第二題的解說~

寫這個題目時,我都知佢應該係較難答的,畢竟升糖指數(GI Index)都係一個比較新的terms,而且我選這條問題係知道大家對這個字眼仲有好多誤解。

好啦!講少少先啦!升糖指數是用來計算一種含有碳水化合物的食物,於進入身體後,對血糖上升的反應,升糖指數愈高,即反映該食物瞬間提升血糖,葡萄糖就是GI﹣100的食物了。

但係好多朋友都誤解,低GI就代表健康,這是大錯特錯架,因為食物當中的其他成份,例如脂肪則會令升糖指數下降,所以有很多高脂肪食物的GI都是低/中GI食物,問題的答案其實都好清𥇦架,因為蛋糕有牛油、黑朱古力就一定有油啦、即食麵就唔駛講,所以答案咪麥包囉!不過唔代表麥包唔好架,佢嘅GI就比白麵包低啦!

其實你可以當GI係另一個反映食物某一種特質的數字,我哋平日所講的低脂高纖飲食習慣仍然是最重要的,千奇咪以為即食麵是中GI食物(GI=55)就係好呀過(GI=70)的麥包呀!

另外都提下大家,食物的成熟程度同煮食時間長短都影響GI,愈熟GI愈高,愈稔GI亦愈高!
講住咁多看,怕大家一次學咁多會消化不良呀:)

留言

匿名說…
謝謝您黃小姐!!!現在明白啦!您真會想到我們這些沒有面書的朋友。希望有機會可以見到您。

此網誌的熱門文章

避風塘

茫茫人海,兩個人能夠相 遇、 相識、相知、相愛,已經是絕不簡單的事,所以我們要學會珍惜及體諒。但開心快樂的同時,你仍要記得,有兩個人永遠在你背後為你付出無條件的愛,而那個家,才是你永遠的避風塘。

黃詩詩教你減肥稯

好喇!一切準備就緒,可以開始報名。今日個報導都有講啦!就算隻稯係好似好鬼健康,又有豆又有什麼高纖米,都未必健康,因為會有肥豬肉同咸蛋架!詳情去今日蘋果日報睇啦!http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20120604/16394929 咁都係好想食稯又點算呢!上星期都預告咗!我會親自聯同廚神Thomas先生,在今個週六同大家一齊做。 日期:6月9日(星期六) A班:2:15﹣3:15PM B班:3:30﹣4:30PM 費用:$90 (每人一份食材) 上課地點:銅鑼灣 謝斐道482號信諾環球保險中心1201室 (港鐵銅鑼灣站C出口步行一分鐘即達) 報名方法:即日致電29920148留位,然後1個工作天內到尚營坊以現金交費便可。當然,你亦可以入數去恆生264﹣298316﹣883,再傳真入數 紙來29920146,但當然要寫上你的大名啦! 快D報名喇!到時見!

酸酸地的雪糕

講明先,我絕對唔係想介紹圖中的乳酪雪糕,唔好走上去Open rice search 呀!只係想幫個post襯張相啫!不過今日都真係想講吓佢。 其實香港人都真係幾三分鐘熱度,果頭食完台灣麵線同珍珠幼茶,前後唔夠一年,又換畫,成個街頭都係froyo,即係乳酪雪糕啦!但係面對這些新到產品,作為營養師,有時都幾懊惱,因為這些街頭小食,是沒有營養標籤的,最慘係佢哋成日以健康招徠,於是戰友就當然信以為真啦!肥咗都唔知咩事! 當然如果要比較乳酪雪糕及普通雪糕,前者一定優勝D,因為佢哋都加有活性乳酸菌,對腸臟都健康D啦,仲可以增強抵抗力,但問題係,乳酪是由牛奶經乳酪菌發酵而成的,所以都幾酸,就係因為佢酸,大部份人都較難接受,所以好多時會加糖囉! 所以呢,佢哋好大機會陰D陰D甜死你。 我就親身用我個銀針口試過兩間,一間是上圖那間,另一間是自助服務的,自助服務那間是由美國來港的,美國的網頁,就有原味的熱量,每100克75卡,脂肪是0的,但有兩茶匙糖,如果Keep Fit朋友要食,1次食100-150克尚算可接受,不過佢都幾奸架,網頁只有原味的營養資料,其他口味呢,都沒有顯示,聰明人應該知點解啦! 但我頭先同車厘子講,佢就話唔鍾意這間,點解?好簡單...好酸囉,我食完都酸到震咗一震,但我都幾鍾意。 那間yogo,就沒有營養資料,但我的銀針口話我知因為唔酸,所以有機會多加了糖... 其實外國有一間叫pickberry,佢個網頁的營養資料都好詳細,可以參考吓,100克的綠茶froyo,110卡,糖份已有20克,即4茶匙糖,都好高糖架,其實大部份都係咁,仲要記住,大家一次唔只食100克呢?所以,量力而為啦! 戰友們少食少食為佳。講真,真金不怕紅爐火,如果真係低糖低脂,就話俾大家知佢嘅營養資料,咁大家咪可以做個聰明選擇囉! 忠告大家一句啦! 酸酸地...會好D!